سنگ مرمریت طوسی پرشین سیلک

سنگ چینی سایمون و قروه که در بازارهای داخلی به اسم سنگ اسلب چینی و یا کریستال سایمون شناخته می‌شود از جمله سنگ‌های شناخته شده بازار سال‌های اخیر می‌باشد. زادگاه سنگ‌چینی و کریستال سایمان و یا سایمون در منطقه قروه استان کردستان می‌باشد. از خصوصیات منحصربه‌فرد سنگ‌چینی سایمون می‌توان به زمینه رنگی سفید با خط‌ها و یا شال‌های آبی‌رنگ آن اشاره کرد که همین ترکیب رنگی باعث شده نسبت به بقیه رقبای هم‌جنس خود خاص‌تر و منحصربه‌فردتر عمل کند.

سنگ‌چینی و یا کریستال سایمان و یا سایمون معمولاً در ابعاد بزرگ به‌صورت اسلب فرآوری شده و ابعاد کوچک‌تر و یا تایل آن کمتر تولید می‌شود چراکه خطوط پهنه آبی‌رنگ در زمینه رنگی سفید این سنگ در ابعاد بزرگ بیشتر نمایان می‌شود و معمولاً این سنگ به‌صورت اسلب فرآوری شده و همچنین به‌صورت اسلب بیشتر خریداری می‌شود.

 سنگ‌چینی سایمون و قروه همان‌طور که گفته شد به دلیل طرح و خطوط منحصربه‌فرد خود حتماً به‌صورت بوک مچ یعنی دوتایی و یا به‌صورت فرمچ یعنی به‌صورت چهارتایی فرآوری می‌شود چراکه فرآوری بوکمچ و فورمچ تأثیر بسیار بالایی در فروش این سنگ دارد.

قیمت

از جمله عوامل مهم و تأثیرگذار در قیمت سنگ‌چینی سایمان می‌توان به ابعاد اسلب و همچنین طرح زیبا و زمینه رنگی سفید و چنین سلامت آن اشاره کرد که تأثیر بسزایی در تعیین قیمت این سنگ دارد. سنگ اسلب چینی و یا کریستال سایمان و یا سایمون و یا قروه معمولاً در ابعاد بزرگ تولید شده و این مزیت بیشتر مربوط به شال‌های آبی‌رنگ در زمینه رنگی سفید آن و همچنین سلامت این سنگ است چراکه این شال‌های آبی‌رنگ و خطوط بزرگ در ابعاد کوچک سنگ نمایان نمی‌شود به همین خاطر ابعاد این سنگ معمولاً به‌صورت بزرگ از داخل معدن استخراج می‌شود تا در زمان فروش مشکلی نباشد.

سنگ‌سایمان و یا قروه به دلیل خطوط منحصربه‌فرد خود معمولاً در فضاهایی همچون بدنه‌های لابی و یا کف‌سازی لابی و همین‌طور ورودی‌ها و سرویس‌های بهداشتی، مسترها و همچنین فضاهای آشپزخانه مثل صفحات کابینت جزیره‌ها و یا آیلندها استفاده می‌شود و معمولاً در کف‌سازی ساختمان کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرد. یکی از دلایل مهمی که این سنگ در فضاهای لابی و ورودی‌ها زیاد مورداستفاده قرار می‌گیرد این است که طرح و نقش باز و مشخصی داشته و همچنین زمینه رنگی سفیدان باعث می‌شود حس ایجاد دعوت‌کنندگی و خاص بودند را در قسمت لابی و یا ورودی را دوچندان کند.

البته جنسیت این سنگ همانند سنگ‌های چینی ازنا و یا الیگودرز و همین‌طور لایبید باعث شده در فضای رطوبتی و همین‌طور نماهای ساختمان بتوان از این سنگ استفاده کرد. سنگ‌های اسلب چینی سایمان یا سایمون در بازار صادرات نیز وارد شده و به‌صورت خام یعنی کوب و به‌صورت بریده نیز به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

البته این سنگ در پروژه‌های داخلی نیز مورداستفاده زیادی دارد و در پروژه‌های لوکس و یا به‌اصطلاح پروژه‌های لاکچری و پروژه‌هایی که به دنبال سنگ‌های خاص هستند که از لحاظ قیمتی نیز مناسب باشد از این سنگ استفاده می‌کنند سنگ‌های سایمان و یا قروه معمولاً در طرح‌ها و نقش‌های مختلف بوده و خطوط و شال‌های آن معمولاً در کوپ‌های مختلف متفاوت است و بازی خطوط و رنگی آن باعث شده هر روز شاهد هنرآفرینی این سنگ در رنگ‌های مختلف باشیم.

مصارف سنگ چینی سایمون و قروه

  • لابی و ورودی‌ها مثل بدنه و کف‌سازی‌های فضای ورودی
  • سرویس‌های بهداشتی و مسترها
  • آشپزخانه‌ها و صفحه کابینت‌ها
  • کفسازی‌های ساختمان‌ها
  • بدنه‌های نمای ساختمان
  • پله‌ها و دیواره‌های دستگاه پله
  • روشویی‌ها
  • میز و صفحات اداری و تجاری

جذب آب پایین، سلامت بالا و همچنین ابعاد و رنگ منحصربه‌فرد آن باعث شده سنگ سایمون خیلی سریع در بازار شناخته شود و آرشیتکت‌ها، معماران و طراحان در پروژه‌های لوکس و خاص خود از این سنگ استفاده کنند و جایگزین مناسبی برای سنگ‌های خارجی در پروژه‌های خود پیدا کنند.