سنگ مرمریت کرم دهبید

سنگ مرمریت کرم دهبید از جمله مرمریت‌های شناخته شده و پرمصرف پروژه‌های ساختمانی مسکونی و تجاری می‌باشد که زادگاه اصلی آن مربوط به استان فارس واقع در 10 کیلومتری شهر صفاشهر قرار دارد.

سنگ دهبید دارای رنگ‌بندی‌های مختلف کرم رنگ می‌باشد که می‌توان رنگ‌بندی را به‌گونه‌ای به کرم‌های روشن و یا تیره تقسیم کرد.

رنگ کرمی این سنگ بسیار خاص و منحصربه‌فرد و گرم بوده و یکی از نکات شاخص برای انتخاب این سنگ به شمار می‌رود. سنگ دهبید به دلیل زمینه رنگی خاص خود و همچنین سادگی و تنوع رنگی در تیره و روشن بودن کرم رنگ خود باعث شده در بیشتر پروژه‌های ساختمانی مورداستفاده قرار گیرد.

سنگ دهبید از معادن زیادی برخوردار بوده و می‌توان به معادنی همچون معدن دهبید شایان، معدن دهبید زارع، معدن دهبید انگورک، معدن دهبید چاه مرغی، معدن دهبید آرین و غیره اشاره کرد.

 ویژگی‌ها

تراکم بالا و جذب آب پایین در سنگ دهبید باعث شده که بتوان در فضای مختلف از این سنگ استفاده کرد خاصیت ساب پذیری بالای این سنگ از جمله خصوصیت‌های منحصربه‌فرد این سنگ بوده همچنین تراکم بالای سنگ باعث شده در بحث ابزار در فضاهای پله و یا cnc  و مواردی که نیاز به برش داشته باشد مقاومت نشان دهد و مواردی مثل لب پریدگی شکنندگی در موارد فوق اتفاق نیفتد.

تنوع رنگی کرم رنگ این سنگ از جمله خصوصیت‌های بارز این سنگ بوده که می‌توان در زمان انتخاب این سنگ رنگ کرم رنگ خود را از روشن به تیره در سرت‌های مختلف انتخاب کرد.

 تنوع ابعاد ابعادی تولید شده در این سنگ ازجمله موارد مهم این سنگ بوده که مشتری می‌توانند در زمان انتخاب در ابعاد و سایزهای مختلف، رنگ موردعلاقه خود را انتخاب کند، بدون هیچ نوع نگرانی بابت سایز و یا ضخامت و این مهم از خصوصیت‌های مهم این سنگ بوده که باعث شده چه در داخل کشور و چه در بحث صادرات این سنگ موفق عمل کند.

موارد استفاده

 سنگ دهبید به دلیل سادگی در طرح و رنگ گرم کرم رنگ خود در انواع پروژه‌ای لوکس ساختمانی همچنین پروژه‌های خاص تجاری و مسکونی و همچنین پاساژها مورداستفاده قرار می‌گیرد. سنگ دهبید معمولاً در کف‌سازی‌ها ورودی‌ها دستگاه پله بدنه‌های پله کنارهای آسانسور آشپزخانه‌ها و قسمت‌های پایینی نمای ساختمان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 قیمت

 از جمله مواردی که در تعیین قیمت سنگ دهبید مؤثر می‌باشد می‌توان به مواردی چون معدن سنگ / سورت سنگی / ابعاد سنگ / کیفیت برش و ساب سنگ / ضخامت سنگ و مواد و متریالی که زمان تولید این سنگ مورداستفاده قرار گرفته از جمله مواردی هستند که می‌تواند در تعیین قیمت نهایی بسیار مؤثر باشد.

 اهمیت این سنگ

سنگ دهبید از جمله سنگ‌ها می‌باشد که به‌صورت خام به‌صورت برده صادر شده کشورهایی همچون چین از مشتری‌های پروپاقرص این سنگ می‌باشد.

 معمولاً در شهر تهران از دهبیدهای رنگ‌های کرم تر و در شهر اصفهان از سنگ دهبید روشن‌تر بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد و این همان قضیه پوششی سلیقه‌هاست که این سنگ توانسته نظر همه را به خود جلب کند.