سنگ مرمریت مشکی نجف آباد

معدن سنگ مرمریت مشکی نجف‌آباد در استان اصفهان، 40 کیلومتری غرب اصفهان و 12 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان نجف‌آباد واقع دارد

این سنگ با زمینه رنگی مشکی و با خط‌های سفید در سطح سنگ از جمله سنگ‌های شناخته شده در بین سنگ‌های بورس بازار بوده است. سنگ مشکی مرمریت نجف‌آباد از جمله سنگ‌هایی است که هم در داخل کشور و هم به‌صورت صادرات به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های سنگ مرمریت نجف‌آباد می‌توان به زمینه رنگی کاملاً مشکی آن اشاره کرد که با خط‌های سفید، زیبایی آن را چندین برابر کرده است

 سنگ مرمریت نجف‌آباد دارای معایبی نیز هست که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سوختگی آن اشاره کرد، هرچه میزان سوختگی در این سنگ کمتر باشد از مرغوبیت بالاتری برخوردار بوده و سنگ جزع درجات بالا به‌حساب می‌آید

این سنگ به دلیل زمینه مشکی بودن و سوختگی موجود در سنگ محدودیت‌هایی در اجرای سنگ ایجاد کرده است. سنگ مرمریت نجف‌آباد به دلیل زمینه مشکی بودند بهتر است در مکان‌هایی که به‌صورت مستقیم، نور آفتاب به روی آن نفوذ دارد مورد کاربرد قرار نگیرد و یا در مکان‌هایی که در معرض رطوبت هستند بهتر است استفاده نشود.

کاربرد سنگ مرمریت مشکی نجف‌آباد

  • ورودی ساختمان
  • سردر ورودی ساختمان
  • کنار آسانسورها
  • صفحه کابینت آشپزخانه
  • در دیواره‌ها

قیمت سنگ مرمریت نجف‌آباد

از مهم‌ترین عواملی که بر روی قیمت نهایی این سنگ تأثیر دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 زمینه مشکی بودن، میزان سوختگی در سنگ، پر خط بودن و یا کم‌خطر بودن، ابعاد سنگ، ضخامت سنگ از جمله عوامل مهمی هستند که در قیمت نهایی این سنگ تأثیرگذار هستند.

ابعاد موجود سنگ مرمریت نجف‌آباد در بازار

از جمله محاسن دیگر سنگ مرمریت نجف‌آباد می‌توان به ابعاد مختلف آن اشاره کرد. یعنی ابعاد تایل، اسلب، ابعاد طولی، و یا پله آن در بازار موجود و خریداران سنگ در هنگام خرید دچار مشکل نخواهد شد.

ترکیب سنگ نجف‌آباد با دیگر سنگ‌ها

 سنگ مرمریت نجف‌آباد به دلیل زمینه رنگی مشکی بودن با سنگ‌های که از لحاظ رنگی متضاد آن باشد بسیار جذاب و منحصربه‌فرد می‌شود معمولاً این سنگ را با سنگ‌های زمینه روشن و سفید ترکیب کرده و در فضایی همچون پارکینگ‌ها ورودی‌های خاص، سردرهای ورودی، ساختمان‌های لوکس، کف‌سازی‌ها، لابی‌ها، صفحه کابینت‌ها، دیواره‌ها و دیگر فضاها از آن استفاده می‌شود.