سنگ مرمریت ماکو یکی از سنگ های جدید و لوکس سال‌های اخیر می باشد که توانسته به محض معرفی در بازار، جایگاه و سهم بزرگی از آن را تصاحب کند. سنگ مرمریت ماکو مربوط به استان آذربایجان می باشد و به خاطر رنگ منحصر به فرد خود موفق شده است سهم زیادی از سنگهای خود را به کشورهای دیگر صادر کند.

قیمت سنگ ماکو

یکی از بارزترین خصوصیات سنگ ماکو زمینه کاملا مشکی این سنگ می باشد که با خطهای ظریف سفید و گاهاً طلایی رنگ، خود را از بقیه سنگهای دیگر متمایز می کند.
اغلب طراحان و مهندسین به دنبال سنگهایی هستند که زمینه رنگی کاملا مشکی داشته باشد تا بتوانند در طراحی های خود استفاده کنند و البته از خط و خطوط کمی برخوردار باشد. سنگ مرمریت مشکی ماکو تقریباً مشابه سنگ مرمریت خارجی نرو مارکوینا بوده ولی با با این تفاوت که قیمت بسیار مناسب تری نسبت به نمونه سنگ های خارجی آن دارد. همین مسئله باعث شده سنگ مرمریت مشکی ماکو رقیب سرسخت نمونه‌های خارجی باشد.
براقیت و ساب پذیری بالای سنگ مرمریت مشکی ماکو یکی از ویژگی های منحصر به فرد و خاصی می باشد که کمتر در نمونه های مشابه می توان به آن اشاره کرد. براقیت سنگهای مشکی ماکو به قدری زیاد است که به راحتی نمی توان از این سنگ عکاسی و فیلم برداری انجام داد. در زمان عکاسی و فیلم برداری از سنگ مرمریت مشکی ماکو، همانند آینه عمل کرده و تصویر اجسام اطراف خود را می‌توان به راحتی در سطح سنگ مشاهده کرد.

تنوع رنگ سنگ مشکی ماکو

رنگ سنگ مشکی ماکو معمولاً در سورت و رنگ‌های متفاوتی تولید و فرآوری می‌شود. البته زمینه رنگی همه سنگ های ماکو مشکی بوده ولی گاهی این زمینه رنگی مشکی می تواند همراه با بور شدن و وجود لکه های سفید رنگ و یا فسیل های سفید رنگ همراه باشد.
وجود خط های سفید و طلایی در سنگ ماکو و انتخاب آن یک مورد سلیقه ای بوده، که معمولا می‌تواند زیبایی سنگ را دوچندان کند. سنگ های مرمریت ماکو اغلب به صورت اسلب فرآوری شده و ابعاد تایل این سنگ نسبت به ابعاد اسلب کمتر تولید می شود.
وجود خط های باریک در سنگ مرمریت ماکو باعث شده در زمانه فرآوری ازعملیات بوکمچ و فورمچ (دوتایی و چهارتایی، قرینه) استفاده شود تا بتوان در زمان اجرای این سنگ، طرح‌های زیباتری از این سنگ به وجود آورد.

کاربرد سنگ مرمریت ماکو

به دلیل زمینه رنگی کاملا مشکی سنگ ماکو اغلب طراحان و آرشیتکت ها این سنگ را به عنوان سنگ مکمل در فضاهای لابی ورودی ساختمان، تی وی روم ها، کنار آسانسور، بدنه و دیوار ها استفاده می کنند.
سنگ ماکو به دلیل جنسیت مرمریت و رنگ خود نمی تواند در نمای ساختمان استفاده شود. چرا که با وجود زمینه رنگی کاملا مشکی و براقیت بالای این سنگ با وجود آفتاب و نور خورشید می تواند آسیب جدی به سنگ وارد کند.

ویژگی های سنگ ماکو

  • براقیت بالای سنگ
  • زمینه رنگی کاملا مشکی
  • قیمت مناسب نسبت به نمونه‌های خارجی
  • سلامت سنگ

کاربرد سنگ ماکو

  • تی وی روم
  • لابی و ورودی ساختمان
  • بدنه آسانسور و فضاهای داخلی ساختمان