سنگ مرمریت لاشتر

کمتر سنگی همچون سنگ مرمریت لاشتر را می‌توان مثال زد که این چنین شناخته شده باشد و در همه ابعاد و در همه ضخامت‌ها فروخته شود و کشورهای دیگر تمایل استفاده از سنگ را داشته باشند.

نکته جالب در مورد این سنگ این است که سنگ مرمریت لاشتر با فراوری‌های زیادی همچون صیغل، هند، سندبلاست، بوش همر، تامبل، چیزل و یا خام در ابعاد مختلف روانه بازار شده است.

این سنگ از جمله سنگ‌هایی است که نسبت به رقبای خود خیلی زودتر روانه بازار صادرات شده و جایگاه خود را پیدا کرد.

قدمت استفاده از سنگ لاشتر

اگر بخواهیم در مورد قدمت سنگ مرمریت لاشتر صحبت کنیم باید به آثار باستانی شهر اصفهان رجوع کنیم چراکه اکثر مناطق باستانی شهر اصفهان در کف‌سازی‌ها، ازاره‌ها، دیوارها، و… از این سنگ استفاده کرده‌اند. مثل کف‌سازی چهارباغ، سی‌وسه‌پل، پل خواجو، میدان امام و یا…

جالب است بدانید اکثر کشورهای قدرتمند در حوزه صنعت سنگ این سنگ را با نام و به اسم کشورهای دیگر و یا کشور خود به کشورهای دیگر می‌فروشند. مثلاً کشور چین این سنگ را به‌صورت خام و کوپ از ایران خریده و در کشور خود با نام دیگری و با قیمت خیلی بالاترین می‌فروشد. یکی از دلایل آن تحریم بودن ایران می‌باشد چراکه نمی‌تواند به‌صورت مستقیم به هر کشوری که بتواند آن را بدون واسطه بفروشد البته صادرات سنگ در حال حاضر انجام می‌شود ولی با سختی زیاد و با واسطه‌گری‌های کشورهای دیگر که فقط منفعت از تحریم بودن ایران می‌برند.

کاربرد سنگ لاشتر

موارد استفاده سنگ مرمریت لاشتر بسیار فراوان است مثلاً در نمای ساختمان، پیاده‌روها، کف‌سازی پروژه‌ها، تی وی روم‌ها، لابی‌ها، صفحات کابینت، میزهای جزیره مسترها و سرویس‌ها استفاده می‌شود.

 یکی از دلایل پراستفاده بودن این سنگ این است که به دلیل داشتن رنگ خاص با اکثر سنگ‌هاست شده و از لحاظ رنگی و بصری ترکیب خیلی خوبی با دیگر سنگ‌ها به وجود آورده است. سنگ لاشتر دارای خط‌های سفید رنگی در سطح سنگ می‌باشد که زیبایی آن را دوچندان کرده که البته کم بودن یا زیاد بودن خطوط و پسند کردن آن امری سلیقه ایست.

قیمت سنگ لاشتر

از مواردی که در تعیین قیمت این سنگ می‌توان اشاره کرد این است که هرچه سوختگی در سطح سنگ و فلز در سنگ و یا زردی در سنگ کمتر باشد و یا نباشد قیمت سنگ به‌مراتب بالا بوده و جزء سنگ‌های سوپر محسوب می‌شود.

سنگ مرمریت لاشتر جزء محدود سنگ‌های مرمریتی بوده که می‌توان در نمای ساختمان استفاده کرد از ویژگی‌های برجسته دیگر این سنگ می‌توان به تراکم بالای آن اشاره کرد که در هنگام ابزار زدن می‌توان متوجه این مهم شد.

اکثر پروژه‌های لوکس ایرانی و یا خارجی معمولاً از این سنگ استفاده کرده بعد از کارکردن با آن بسیار راضی بودند.

آنالیز سنگ مرمریت لاشتر

میزان مطلوبتخلخلوزن مخصوصمقاومت سایشیمقاومت فشاریجذب آب
MINPetty2.52.55000.3
MAX2.52.8615001.5
لاشتر0.442.772.812660.42