سنگ رنگ مشکی

در حال حاضر تنوع رنگ های مشکی در ایران بسیار زیاد بوده که در رنگ ها و ابعاد های مختلف تولید و فرآوری می شود. سنگ رنگ مشکی معمولاً به دو دسته خط دار و بدون خط تقسیم می شود.

سنگهای مشکی خط دار معمولا از تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده و در رنگ های مشکی طلایی، سنگ مشکی خط دار، سنگ مشکی کم خط و غیره تقسیم می شود.

از جمله سنگ های مشکی خط دار می توان به سنگهای نجف آباد، سنگ لاشتر و نمونه های مشابه اشاره کرد و از جمله سنگ های مشکی طلایی می توان از سنگهای فیوژن، سنگ مارشال، سنگ گلدن بلک، سنگ گلدن گلکسی و نمونه های مشابه دیگر نام برد.
ولی در رابطه با سنگهای مشکی بدون خط، در جنسیت مرمریت می توان به سنگ مشکی دهبید و سنگ مشکی طبس اشاره کرد که هر دو از جنس مرمریت بوده و خصوصیات و مشخصات خاص خود را دارند.

سنگ مشکی طبس

سنگ مشکی طبس با زمینه رنگی مشکی و در بعضی مواقع هاله های سفید کمرنگ در زمینه سنگ و یا خط های بسیار ریز طلایی و سفید از جمله سنگ های جدید و تازه ورود کرده به صنعت ساختمان می باشد که شاید کمتر با آن آشنایی داشته باشید. سنگ مشکی طبس با جنسیت عالی نسبت به نمونه های مشابه و ساب پذیری بالای این سنگ در حدی که عکس و فیلم برداری از آن را مشکل می کند، از خصوصیت های بار این سنگ می باشد.

سنگ رنگ مشکی

سنگهای رنگ مشکی مثل سنگ دهبید، سنگ مرمریت طبس، سنگ گرانیت مشکی نطنز یا گرانیت مشکی تویسرکان از جمله سنگ های مشکی خط دار و بدون خط موجود در بازار هستند که اصولاً میزان تیرگی در سنگ و البته سلامت سنگ تعیین کننده قیمت نهایی این نوع سنگ های اسلب مشکی رنگ هستند.

قیمت سنگ مشکی

همانطور که گفته شد مهمترین عامل تعیین کننده قیمت نهایی سنگهای رنگ مشکی، میزان تیرگی و البته سلامت سنگ می باشد.
سنگ های مرمریت مشکی یک دست مثل سنگ دهبید مشکی ورنگ مشکی طبس از جمله سنگ های مشکی بدون خط و قیمت مناسب به بازار سنگ محسوب شده و سنگ های گرانیت مشکی یک دست مثل سنگ اسلب گرانت مشکی نطنز ویا گرانیت مشکی تویسرکان و یا گرانیت چایان از جمله سنگ های مشکی دسته دیگری هستند که نسبت به سنگ های مرمریت مشکی از قیمت بالاتری برخوردار می باشند.