سنگ مرمریت دهبید مشکی یکی از سنگ های خاص، زیبا و کم نظیری می باشد که در سال های اخیر به بازار عرضه شده و مورد استقبال طراحان داخلی، معماران و سازندگان پروژه های ساختمانی گردیده است.
معدن سنگ دهبید مشکی مربوط به استان فارس بوده و در دو رنگ و سورت قهوه ای تیره، مشکی و رنگ دیگر قهوه ای روشن می باشد. وجود خط های باریک عنکبوتی شکل در این سنگ باعث شده زیبایی سنگ دوچندان شود که البته در رنگ دهبید مشکی خط های عنکبوتی کمتر بوده و در رنگ قهوه ای روشن، این خط های عنکبوتی بیشتر دیده می شود.
سنگ دهبید مشکی بیشتر به صورت اسلب فرآوری و تولید می شود و در زمانی که خطوطی در این سنگ وجود داشته باشد سعی می شود در مرحله تولید این سنگ از فرآوری بوکمچ و فورمچ استفاده شود.( یعنی سنگ به صورت قرینه دوتایی و چهارتایی بتواند یک طرح و نقش را تکمیل و تشکیل دهد)
یکی از دلایل مهم که سنگ دهبید به شدت مورد استقبال قرار گرفته این است که این سنگ از ساب و براقیت خاصی برخوردار می باشد.
سنگ دهبید مشکی در ابعاد مختلف مثل تایل، طولی و اسلب تولید شده است وهمین مسئله باعث می‌شود خریداران این سنگ بتوانند به راحتی این سری سنگ ها را در ابعاد مختلف انتخاب و استفاده کنند.

قیمت سنگ مرمریت دهبید مشکی

قیمت سنگ اسلب دهبید مشکی نسبت به ابعاد سنگ و سورت رنگی سنگ تغییر می کند. هر چه زمینه ی سنگ دهبید مشکی تیره تر و از خط های اضافی کمتری برخوردار باشد، از قیمت بالاتری برخوردار است.

کاربرد سنگ دهبید مشکی

سنگ مرمریت دهبید مشکی معمولاً در فضاهای داخلی ساختمان مثل لابی و ورودی ساختمان یا قسمت های کنار و کف آسانسور، دیوارهای تی وی کانتر ها، دیوارها و کف فضای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.
براقیت و ساب پذیری سنگ مرمریت دهبید مشکی به حدی است که در زمان عکس گرفتن از این سنگ، عکس و انعکاس اجسام و افراد در این سنگ دیده شده و عکس و فیلم برداری از این سنگ را سخت کرده است.
سنگ دهبید مشکی هم به صورت بریده و هم به صورت کوپ خام صادر شده و استخراج این سنگ تقریباً با محدودیت رنگ و سورت وجود دارد. سنگ دهبید مشکی را در نمای ساختمان و فضاهای بیرونی که در معرض نور مستقیم خورشید و سرما و گرما وجود دارد نمی توان استفاده کرد و باعث آسیب جدی به این سنگ خواهد شد.