سنگ اسلب مناسب پله

در سال‌های اخیر استفاده از سنگ اسلب مناسب پله رایج شده است و برای ساختمان ها و پروژه های لوکس معمولاً از سنگ اسلب به جای سنگ تایل برای اجرای پله استفاده می شود.

اجرای پله در ابعاد تایل

اجرای پله در ابعاد تایل با ضخامت ۳ سانتی متر و عرض استاندارد ۳۵ سانتی متر و طول متغیر تولید می گردد. برای اینکه زیبایی پله ها چند برابر شود از ابزارهای خاص و دوبله کردن پله استفاده می‌شود و پس از دوبله کردن قسمت نر سنگ مانند سطح سنگ صیقل داده میشود تا زیباتر به چشم بخورد. تولید پله در ابعاد تایل نسبت به سنگ اسلب مناسب پله مقرون به صرفه تر می باشد.

نمونه اجرای پله با سنگ تایل
نمونه ابزار دوبل صیقل شده

سنگ هایی که جهت پله میتوان استفاده کرد

از نظر کاربردی از تمامی سنگ های موجود در بازار می توان سنگ پله تولید کرد ولی در بحث تایل از همه سنگها پله تولید نمی شود و دلیل آن این است که سنگهایی که مقرون به صرفه تر هست پله آن هم تولید می شود ولی در مورد سنگ اسلب مناسب پله از همه سنگ ها می توان پله تولید کرد زیرا پله از خود سنگ اسلب گرفته می‌شود.

انواع سنگ پله تایل موجود در بازار

  • مرمریت پرطاووسی
  • مرمریت آباده
  • مرمریت پرشین سیلک
  • مرمریت اداوی
  • مرمریت هرسین
  • مرمریت دهبید
  • چینی الیگودرز
  • چینی بیانکو
  • لایم استون گوهره و غیره
نمونه پله پرطاووسی
نمونه پله هرسین

انواع سنگ اسلب مناسب پله

از هر نوع سنگ اسلب می توان به عنوان پله استفاده کرد. سنگ اسلب مناسب پله با ضخامت ۲ سانتی متر استفاده می شود. برای استفاده از سنگ اسلب برای اجرای پله چند نکته اهمیت دارد که به آنها اشاره می کنیم.

1. دو نوع پله به وسیله سنگ اسلب اجرایی می شود: پله بازو مستقیم و پله پیچ.

2. معمولاً طول پله ها بین 1 متر تا 1/20 یا 1/30 و بیشتر می باشد پس بهتر است در انتخاب سنگ اسلب ابعاد اسلب طوری انتخاب شود که زیاد پرت نداشته باشد که مشمول هزینه اضافه نشویم.

3. سنگ اسلب مناسب پله سنگی هست که دارای طرح باشد و بهتر است طرح و شال سنگ در طول سنگ باشد تا زمانی که سنگ اسلب به صورت بوکمچ و پشت سر هم بریده میشود طرح سنگ هم به صورت منظم پشت سر هم قرار گیرد تا زیبایی پله را چند برابر کند.

نمونه اجرای پله با سنگ اسلب سایمون

4. در پله بازو مستقیم و در پله پیچ هم به صورت باکس کامل و هم به صورت کف پله و پیشانی پله اجرا میشود. در اجرای پله باکس, کامل هم از بالا و هم از زیر پله کامل سنگ میشود ولی در مورد دوم فقط سطح و پیشانی پله سنگ کار می شود و از زیر چوب یا مصالح دیگر استفاده میشود.

نمونه اجرای پله پیچ

اگر قصد خرید سنگ پله دارید و به دنبال طرح خاص و لوکس هستید اجرای پله با سنگ اسلب به خصوص سنگ های اسلبی که دارای طرح خاص هستند مثل سایمون,دراگون,مولتی کالر و… بهترین گزینه می باشد و برای اجرای پله با قیمت مناسب استفاده از سنگ تایل مقرون به صرفه می باشد.