سنگ اسلب مشکی

امروزه با توجه به تنوع بسیار زیاد سنگ های ساختمانی و با توجه به معادن متعدد در کشور ایران و همین طور با وجود دستگاه های بسیار فراوان و برش سنگ، در کارخانجات شاهد تنوع بی شماری از سنگ های ساختمانی من جمله سنگ های مشکی و سیاه رنگ در صنعت ساختمان هستیم. سنگ اسلب مشکی با تنوع بسیار زیاد در داخل کشور تولید شده و در کنار سنگهای دیگر ساختمانی در ابعاد اسلب و تایل مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال سنگ لاشتر، سنگ نجف آباد، سنگ گلدن بلک، سنگ ماکو، سنگ دهبید، سنگ نطنز، سنگ تویسرکان و غیره از جمله سنگ های مشکی پر مصرف در صنعت ساختمان می باشد.

سنگ اسلب فیوژن

سنگ اسلب فیوژن با جنسیت چینی و زمینه رنگی مشکی و خط های طلایی و سفید در چند سال اخیر جزء سنگ های لوکس، پرفروش و پر مصرف در صنعت ساختمان بوده است.
سنگ فیوژن مشکی طلایی به دو دلیل نسبت به بقیه رقبا پیشی گرفته است : دلیل اول به خاطر جنسیت سنگ چینی که باعث شده در اکثر فضاهای داخلی و خارجی ساختمان بتوان از این سنگ استفاده کرد و دلیل دوم رنگ زیبا و منحصر به فرد و البته تنوع رنگی بالا باعث شده نمونه سنگ های بریده شده از این سنگ رنگ مشابه دیگری نداشته باشد.
سنگ مشکی طلایی فیوژن اغلب به صورت اسلب تولید و فرآوری می‌شود. سنگ اسلب مشکی طلایی فیوژن به خاطر جنسیت و رنگ سنگ، جزء آن دسته سنگ هایی به شمار می‌آید که تولید و فرآوری در این سنگ بسیار بسیار حائز اهمیت است. یکی از دلایل مهم تعیین کننده قیمت سنگ فیوژن مربوط به فرآوری کیفیت و ساب سنگ می باشد.

سنگ اسلب تری دی بلک 3d black

سنگ اسلب تری دی بلک با زمینه رنگی مشکی و خط های سفید رنگ و طلایی خیلی ریزدر سطح سنگ از جمله سنگ های پرطرفدار و همینطور پر مصرف در صنعت ساختمان و همچنین پروژه‌های لوکس ساختمانی می باشد. دلیل نامگذاری سنگ تری دی بلک به این خاطر است که نقوش و خطوط در سطح سنگ تری دی بلک به صورت سه بعدی دیده شده و به همین خاطرسنگ تری دی بلک نامگذاری شده است. زادگاه این سنگ فوق العاده زیبا مربوط به استان یزد می باشد. که هم به صورت بریده و هم به صورت خام در بخش داخل و صادرات به خوبی عمل می کند.
یکی از مهمترین دلایل انتخاب و استفاده زیاد از سنگ تری دی بلک چه در بحث ساختمان سازی و چه درمبحث صادرات این است که سنگ تری دی بلک بدون شک یکی از نمونه های بدون رقیب در سنگ زمینه مشکی می باشد. از دیگر دلایل مصارف سنگ تری دی بلک می توان به بحث ساب پذیری و براقیت این سنگ اشاره کرد. براقیت سنگ تری دی بلک بگونه ای است که می توان همچون آینه، خود را درسطح سنگ مشاهده کرد. جالب است بدانید به دلیل براقیت زیاد و همینطور ساب پذیری بالای این سنگ، عکس برداری ازسنگ مشکل بوده و همچون آینه عمل می کند.

سنگ مرمریت دهبید مشکی

سنگ مرمریت دهبید مشکی یکی از سنگ های خاص، زیبا و کم نظیری می باشد که در سال های اخیر به بازار عرضه شده و مورد استقبال طراحان داخلی، معماران و سازندگان پروژه های ساختمانی گردیده است.
معدن سنگ دهبید مشکی مربوط به استان فارس می باشد و در دو رنگ و سورت قهوه ای تیره، مشکی و رنگ دیگر قهوه ای روشن می باشد. وجود خط های باریک عنکبوتی شکل در این سنگ باعث شده زیبایی سنگ دوچندان شود که البته در رنگ دهبید مشکی خط های عنکبوتی کمتر بوده و در رنگ قهوه ای روشن، این خط های عنکبوتی بیشتر دیده می شود.
سنگ دهبید مشکی بیشتر به صورت اسلب فرآوری و تولید می شود و در زمانی که خطوطی در این سنگ وجود داشته باشد سعی می شود در مرحله تولید این سنگ از فرآوری بوکمچ و فورمچ استفاده شود( یعنی سنگ به صورت قرینه دوتایی و چهارتایی بتواند یک طرح و نقش را تکمیل و تشکیل دهد)
یکی از دلایل مهم که سنگ دهبید به شدت مورد استقبال قرار گرفته این است که این سنگ از ساب و براقیت خاصی برخوردار می باشد.

سنگ مرمریت مارشال

سنگ مرمریت مارشال با زمینه رنگی مشکی و بافت عنکبوتی طلایی شکل از جمله سنگ های شناخته شده و پرطرفدار در صنعت ساختمان می باشد. سنگ مرمریت مارشال دارای تنوع رنگ زیادی می باشد که زادگاه اصلی آن مربوط به استان محلات است. سنگ مرمریت مارشال به خاطره جنسیت و براقیت و صیقلی بودن و همینطور زمینه رنگی مشکی و طلایی از جمله سنگ های پر استفاده و پرکاربرد در قسمت‌های آسانسورها، لابی، ورودی ها و سردر ها، صفحه کابینت ها، روشویی، سرویس های بهداشتی، قسمت آشپزخانه و همینطور دیواره ها و میزهای کنفرانس می باشد.
سنگ مرمریت مارشال به خاطر تنوع رنگی مختلف در بعضی مواقع از لحاظ رنگی نزدیک به سنگ مرمریت گلدن گلکسی و یا گلدن بلک می باشد. ولی وجه تمایز سنگ مرمریت مارشال نسبت به سنگ های مرمریت مشکی با خط های طلایی این است که سنگ مارشال خطوط طلایی رنگ آن به صورت بافت عنکبوتی و یا دایره ای درسطح سنگ می باشد که سنگهای گلدن بلک یا گلدن گلکسی دارای بافت طلایی خطی شکل هستند.
سنگ مرمریت مارشال از لحاظ سرت بندی متنوع بوده و بافت طلایی رنگ آن می تواند از رنگ مشکی به رنگ طلایی تغییر کند.
سنگ مرمریت مارشال بیشتر به صورت اسلب فرآوری و تولید شده ولی در ابعاد تایل نیز تولید شده و در بخش صادرات هم از سنگهای شناخته شده و پر مصرف در بحث صادرات در بخش کوپ به صورت خام و یا بریده در ابعاد مختلف می باشد.
سنگ های با زمینه رنگی مشکی و خط های طلایی امروزه در صنعت ساختمان و دکوراسیون های داخلی به خاطر مصرف زیاد رنگ های طلایی در ساختمان می تواند مزیت خیلی مهمی محسوب شود و از دیگر رقبای خود پیشی بگیرد. سنگ مرمریت مارشال نیز از این قضیه مستثنا نبوده و باعث شده به خاطر زمینه رنگی مشکی طلایی خود در فضای مختلف ساختمان مثل تی وی روم ها، صفحات کابینت آشپزخانه و لابی ها مورد استفاده قرار گیرد و فضای چشمگیر و خاص را به وجود آورد.

سنگ گرانیت مشکی نطنز

سنگ مشکی نطنز باجنسیت گرانیت از جمله سنگ های پرمصرف و پرفروش در صنعت ساختمانی می باشد که زادگاه آن در شهر نطنز در استان اصفهان واقع شده است.
سنگ گرانیت مشکی نطنز در سال های اخیر در ابعاد اسلب نیز تولید و فرآوری می شود و از جمله سنگ هایی است که تنوع سایز تولید شده بالایی دارد و به خاطر جنسیت گرانیتی که دارد در اکثر فضاهای ساختمان مثل محوطه سازی، نمای ساختمان، دیوار ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.
اخیراً با وجود دستگاه های برش مثل مولتی وایر باعث شده سنگ های گرانیت مشکی نطنز در ابعاد اسلب به صورت بوکمچ و فورمچ برش و فرآوری شوند.
سنگ های گرانیت مشکی نطنز سابقه بسیار زیادی در بین سنگ های ساختمانی دارند و از این رو اکثراً با رنگ و نام سنگ گرانیت نطنز آشنا هستند. به لطف ماشین‌آلات و دستگاه های جدید، سنگ اسلب گرانیت نطنز در نمای ساختمان، صفحات کابینت آشپزخانه و یا دیوارها با فناوری های مختلف مثل صیقل، چرمی، سند بلاست، شیار خورده، بوشهمر، بوشهمر چرمی و غیره به بازار عرضه می شود.
سنگ گرانیت مشکی نطنز نسبت به بقیه رقبای هم جنس خود مثل سنگ گرانیت مشکی تویسرکان از قیمت پایین تری برخوردار می باشد.
سنگ گرانیت مشکی نطنز با نام های مختلف مثل سنگ گرانیت زبرا و یا سنگ گرانیت ارکا و غیره در بازار عرضه می شود. یکی از مصارف بسیار زیاد سنگ گرانیت مشکی نطنز در سنگ مزار می باشد که نسبت به نمونه های خارجی و برزیلی از قیمت بسیار کمتری برخوردار می باشد.