سنگ سفید کف ساختمان

در حال حاضر سنگ اسلب سفید کف ساختمان بیشترین مورد مصرف را در صنعت ساختمان و ساختمان سازی دارند. چه در نمای ساختمان، در ابعاد کوچکتر و چه در کف ساختمان در ابعاد بزرگ و اسلب مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ کف سفید

سنگ اسلب سفید که معمولا در کف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد معمولا از جنس چینی و کریستال هستند. برای مثال می توان به سنگ های چینی ازنا و الیگودرز اشاره کرد.
در بین سنگ های مرمریت رنگهای روشن و کرم روشن مثل سنگ کاشمر، سنگ سبزوار، سنگ دهبید روشن و سنگ هرسین، رنگهای کرم روشنی هستند که در کف ساختمان ها و پروژه های تجاری اداری و مسکونی کاربرد دارند.
ولی سنگ های چینی سفید ازنا و الیگودرز از نظر روشنی و سفید بودن سنگ، از بقیه سنگهای مرمریت رنگ روشن سفید تر بوده و به خاطر تقاضای بسیار زیاد از طرف سازندگان، کارفرمایان و آرشیتکت ها مورد مصرف بسیار زیادی پیدا کرده است.

قیمت سنگ اسلب سفید کف ساختمان

به خاطر تقاضای بسیار زیاد سنگ های چینی سفید، برای استفاده در کف ساختمان، از طرف خریداران سنگ و قیمت بالای کوپ خام سنگ چینی سفید، و البته هزینه بالای فرآوری این نوع سنگ ها معمولا نسبت به سنگ های مرمریت رنگ روشن، از قیمت بالاتری برخوردار هستند.
سنگ کف ساختمان عموما از رنگهای سفید، کرم، کرم روشن وطوسی انتخاب می شود تا باعث خستگی نشود، نظافت راحت تری داشته باشد و البته فضای مورد نظر را بزرگتر نشان بدهد.
در بین سنگ هایی که معمولاً در کف ساختمان استفاده می شود سنگ های چینی سفید مثل ازنا و الیگودرز از قیمت بالاتری برخوردار است. البته سنگ های مرمریت رنگ روشن می تواند جایگزین سنگهای چینی سفید شود، با قیمت کمترخریداری و برای کف ساختمان استفاده شود.
در حال حاضر قیمت سنگ های چینی سفید رنگی که در کف ساختمان استفاده می شود از میانگین قیمت متری ۸۰۰ هزار تومان به بالا فروخته می شود و نهایتا به متری ۲ میلیون تومان نیز می رسد . در صورتی که سنگ های مرمریت کرم و کرم روشن را می توان با قیمت میانگین متری۶۵۰ هزار تومان و نهایتا تا یک میلیون تومان خریداری کرد. پس برای انتخاب سنگ سفید برای کف ساختمان کافیست قبل از انتخاب سنگ از یک مشاور و متخصص در صنعت سنگ مشورت گرفت.