سنگ اسلب الیگودرز

تنوع سنگ اسلب الیگودرز باعث شده تا زیبایی سنگ به طور کامل بروز پیدا کند. در اینجا قصد داریم انواع سنگ اسلب الیگودرز را مورد بررسی قرار دهیم و درباره سه نوع آن با شما صحبت کنیم:

1. اسلب الیگودرز کوهستان

2. اسلب الیگودرز کربلایی

3. اسلب الیگودرز فریدنی

درباره هر یک از این سه نوع، به شما توضیح خواهیم داد. سپس به سوال شما درباره تفاوت آنها در چه زمینه‌ای می‌پردازیم.

الیگودرز کوهستان

این سنگ دارای خطوط سیاه و خاکستری در سطح خود است. زیبایی این سنگ نیز به دلیل قرارگیری منظم این خطوط به صورت موازی است. به نظر من، زیباترین سنگ در این منطقه، معدن کوهستان است. زمینه سنگ بسیار سفید و دارای الگوهای فوق العاده طراحی شده است.

اسلب الیگودرز کربلایی

این نوع اسلب الیگودرز، مانند اسلب الیگودرز کوهستان، دارای پس زمینه‌ای سفید است. اما برخلاف اسلب الیگودرز کوهستان، از خطوطی کمرنگتر که به رنگ طوسی هستند برخوردار است. معدن کربلایی نیز سنگی یکدست با موج‌های مورب و شکسته دارد که بسیار ترجیح داده شده‌اند توسط بیشتر سازندگان ساختمانی.

 اسلب الیگودرز کربلایی

اسلب الیگودرز کربلایی

اسلب الیگودرز فریدنی

این نوع اسلب، برخلاف دو نوع قبلی که خطوط منظمی در سطح خود داشتند، خطوطی به صورت نامنظم در سطح سنگ پخش شده دارد. این سنگ دارای پس زمینه‌ای طوسی روشن است و خطوطی نامنظم به رنگ مشکی و طوسی در سطح آن قابل مشاهده هستند. این خطوط نامنظم همانند جذابیت و دلنشینی این نوع سنگ را بیشتر می‌کنند. سنگ فریدنی در این منطقه به لحاظ محکمی و استقامت، بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد.

اسلب الیگودرز فریدنی

اسلب الیگودرز فریدنی

اسلب الیگودرز بیابان کوه

این نوع اسلب دارای یک سطح سفید با خطوطی نامنظم و کم رنگ طوسی در سطح خود است. این نوع سنگ نیز بسیار زیبا و جذاب برای استفاده در نماها مناسب است.

اسلب الیگودرز بیابان کوه

اسلب الیگودرز بیابان کوه

اسلب استراتکی پرشین اسکاتو

در مقالات قبلی درباره این نوع اسلب بحث کردیم، اما در این مقاله فقط یک توضیح کلی درباره آن ارائه دادیم. این نوع اسلب دارای یک پس زمینه سفید بسیار زیبا است و خطوط و طرح‌هایی که روی آن قرار دارند، بسیار شگفت‌انگیز هستند. این سنگ بسیار خودنمایی و جذابیت دارد. سنگ استراتژیک یک سنگ بسیار زیباست و شباهت زیادی به سنگ ارب اسکاتو ایتالیا دارد. به همین دلیل، این سنگ به نام پرشین اسکاتو شناخته می‌شود.