سنگ اسلب به قطعاتی ازسنگ گفته می شود که به شکل ورق های بزرگی برش خورده و دارای ضخامت‌های متفاوتی از هم می باشند. سنگ های اسلب بدلیل تفاوتی که در ابعاد با یکدیگر دارند معمولاً از ابعاد یک در یک بزرگتر، و دو در سه متر کوچکتر می باشند. تولید سنگهای اسلب در ابعاد بزرگ به نوع سنگ، دستگاه برش سنگ و همینطور تجهیزات مدرن تولید کننده بستگی دارد.

قیمت سنگهای اسلب

سنگهای اسلب بسته جنسیت، سورت رنگ، ابعاد و ضخامت متغیر می باشد.با اینکه معمولا فرآوری سنگ های اسلب به صورت صیقل می باشد، ولی فرآوری های متفاوت و متغیری در ابعاد اسلب نیز تولید می گردد. برای مثال فرآوری بوشهمر، سندبلاست، چرمی، هند و غیره از دیگر فرآوری های سنگی می باشند که در تعیین قیمت سنگ اسلب بسیار تاثیرگذار است.
سنگهای اسلب معمولاً با ضخامت ۲ سانت تولید و فروخته می شود و هرچه ضخامت سنگ بیشتر شود به نسبت قیمت سنگهای اسلب نیز بیشتر خواهد شد.

قیمت سنگهای اسلب طوسی

قیمت سنگ های اسلبی که در کف ساختمان استفاده می شود بسته به نوع سنگ و معدن استخراج شده متغیر است. سنگهای اسلبی که در کف ساختمان استفاده میشود معمولاً با ضخامت ۲ سانت و با فرآوری صیقل می باشد.
سنگهای طوسی رنگی که معمولاً در کف ساختمان استفاده می شود از معادن متفاوت و متغیری هستند که معروفترین آنها سنگ مرمریت پرشین سیلک نام دارد. سنگ های پرشین سیلک از چند معدن استخراج شده که به نسبت، سنگ پرشین سیلک بیات از بقیه سنگ‌های طوسی از قیمت بالاتری برخوردار می باشد. قیمت سنگ اسلب طوسی رنگ معمولاً با سنگ های مرمریت کرم رنگ در یک سطح و نسبت به سنگهای اسلب سفید رنگ از قیمت مناسب تری برخوردار می باشد.

قیمت سنگهای اسلب سفید

سنگهای اسلب سفید رنگ دارای تنوع بسیار زیادی هستند که معروفترین آنها سنگ اسلب چینی ازنا و سنگ اسلب چینی الیگودرز هستند. مقدار روشن و سفید بودن زمینه این سنگ، می تواند قیمت سنگ را تغییر دهد. ملاک مهم تعیین قیمت در سنگهای اسلب سفید زمینه روشنی سنگ می باشد. در حال حاضر سنگ های سفید رنگی که در کف ساختمان استفاده می شود از بقیه سنگهایی که در کف ساختمان استفاده می شود از قیمت بالاتری برخوردار می‌باشد.
در بین سنگهای اسلب سفید رنگ دو نوع سنگ با زمینه رنگی سفید و خط های مشکی مصرف بسیار زیادی دارد، که به نام سنگ اسلب اسکاتو و سنگ اسلب بیانکو شناخته می شود. سنگهای اسلب اسکاتو و بیانکو از محدودیت استخراج سنگ برخوردار بوده و نسبت به سنگ ازنا الیگودرز سفید رنگ، معمولاً از قیمت بالاتری برخوردار است.

قیمت سنگ اسلب کرم رنگ

سنگهای اسلب کرم رنگ معمولاً از معادن منطقه دهبید استخراج شده که از تنوع رنگی بسیار بالایی برخوردار می باشد. مهمترین عامل تعیین قیمت سنگ های اسلب کرم رنگ، زمینه رنگی آنها می باشد که هرچه روشن تر باشد از قیمت بالاتری برخوردار است. معروف ترین سنگ های کرم رنگ، سنگ دهبید زارع و سنگ دهبید چاه مرغی می باشد که از بقیه سنگهای کرم رنگ از قیمت بالاتری برخوردار است.